Hvad er forskellen på de sociale medier
Når man snakker om sociale medier, så er det for mange det samme som at snakke om Facebook. Eller sådan har det i hvert fald været i en del år. Nu er mange blevet mere opmærksomme på, at der findes mange andre sociale medier end Facebook og faktisk er der også flere og flere, som vælger dette medie fra.
I mange år har Google forsøgt sig med deres egen sociale platform, men indtil nu er det ikke lykkes for dem. Umiddelbart ser det dog ud til, at de med Google Plus har ramt plet. Hvor Facebook har mangler i forhold til at kunne frasortere støj, uden at man behøver at stoppe venskabet med en person, så giver Google Plus brugeren fuld kontrol over, hvornår man gerne vil have notifikationer og hvornår man gerne vil være fri. I USA bliver Google Plus brugt rigtig meget og også herhjemme ser man tendens til en stigning i brugen.
Specielt indenfor de større virksomheder, der er up to date med markedsføringstiltag, er der sket en ret stor tilgang og prioritering i brugen af Google Plus. Fx så kan man se at en virksomhed som Cykelpartner.dk har taget mediet til sig. Hvor Cykelpartner for et års tid siden kun var aktiv på Facebook og Twitter, så er de nu meget aktive på både Google Plus, LinkedIn og til en vis grad også Youtube.
Hvor Cykelpartner benytter Google Plus lidt på samme måde, som de benytter sig af Facebook, så har deres tilstedeværelse på LinkedIn en helt anden profil, da denne er meget mere rette mod nuværende og kommende medarbejdere og samarbejdspartnere.